Հասարակագիտություն


Ես  կարողանում  եմ  անել

Ես  այս  տարվա  ընթացքում  հասարակագիտությունից  սովորեցի,  թե  ինչ  է  գեղեցիկը,  նաև  իմացա  փիլիսոփաներիՍոկրատեսի,  Պլատոնի,  Արիստոտելի,  Դիդրոյի  կարծիքները   գեղեցիկը  դիտելու,  որպես  օգտակարն  ու  նպատակահարմարը:Իմացա,  թե  ինչ  է  մոդա  գեղագիտական  տարրը  և  ազգային  հագուստըսովորեցի  նաև  գեղեցիկը  արվեստում  իմացա  գեղագիտական  իդեալի  և  ճաշակի  մասին,  սովորեցիթե  ինչ  է  <<բարոյագիտություն>> հասկացությունը,  թե  այն  որտեղ  է  ծագել,  այն  հունարեն  բառ  է  ethos,  որը  նշանակում  է  ավանդույթ  բնավորությունԻմացա  նաև,  թե  մարդկանց  քանի  խառնվածքի  տիպեր  գոյություն  ունեն,  դրանք  չորսն  են`  Սանգվինիկ,  Ֆլեգմատիկ,  Մելանխոլիկ  և  Խոլերիկ:

1. ինչ ենք հասկանում գեղեցիկ ասելով

Պատասխանը ակնկալում է 3-5 նախադասություն:

Մեր  ամենօրյա  կյանքի  բազմազան  երևույթներն  ու  գործընթացները, այսինքն` այն  ամենը  ինչ  առկա  է  ու  տեղի  է  ունենում  մեր  շրջապատումմեր  կողմիցի թիվս  այլ  գնահատակնների արժանանում է  ևս  մեկ  գնահատականիգեղեցիկ  է  արդյոք:
Գեղեցիկի  տեսանկյունից  մենք  գնահատում  ենք  մարդկանց  արտաքինը, վարվելակերպը, շարժուձևը, միջավայրը,  առավել  ևս  արվեստի  գործը  և  բազմազան  այլ  երևույթներ:
Ամեն  մարդ  ունի  գեղեցիկի  իր  պատկերացումը  և շատ  արագ  կարող  է  տարբեր  երևույթների  ու  իրադարձությունների  մասին  դատողություններ  անել  գեղեցիկի  տեսանկյունից:
2. ինչ ենք հասկանում ճաշակ ասելով

Ճաշակը  մարդու  հոգևոր  կերտվածքի  այնպիսի բնութագիր  է, որի  շնորհիվ  վերջինս  կարողանում  է  գեղեցիկը, վեհը,  ներդաշնակը  զանազանել  ոչ   գեղեցիկից, աններդաշնակը-անհամամասնականից:
3. ինչ ենք հասկանում բարի և չար ասելով: Բերել օրինակներ

Այն  ամենը,  ինչը  հակադիր  է  բարուն  չար  է:<<Չար >> բառը  նույնացվում է  հակամարդկայինիբռնությանխաբեության հետ:Բարի մարդը  բարոյապես  առողջ  էչար  մարդը ` բարոյապես  հիվանդ:
Օրնակներ` Գերմանացի  փիլիսոփա  Նիցշեն  մարդուն  համարում  էր  չար  էակ:
Ֆրանսիացի  փիլիսոփա  Ժան-Ժակ  Ռուսոն  կարծում  էր, որ  մարդն  ի  բնե  բարի  է:Նրան  չար  է  դարձնում  հասարակությունը:
4. ինչ ենք հասկանում երջանկություն ասելով:

Առաջին  հայացքից  թվում  է, թե  երջանկության  հարցը  բարոյական  չէ, քանի  որ այն  վերաբերում է  անհատներին  և  չունի  հասարակական  նշանակություն:Բայց  երջանկությունը  պատասխանն  է  այն հարցին, թե  որն  է  լավ  կյանքը,  և  մարդը  ինչի  պետք  է  ձգտի:

5. մարդու հոգեկան խառնվածքի տիպերը:

Սանգվինիկ, ֆլեգմատիկ, խոլերիկ, մելանխոլիկ:


Ճանաչիր ինքդ քեզ:

1.ինչ է ուսումնասիրում հոգեբանությունը, և որոնք են նրա խնդիրները: Մի խոսքով, պետք է հասկանալ հետևյալը, որ մարդուն միշտ հետաքրքրել է իր և շրջապատի մեջ տեղի ունեցող իրադարձությունները:

Օրինակ՝
Ա. Ո՞վ եմ ես:
Բ. Ինչպե՞ս եմ նտածում:
Գ. Ի՞նչ եմ ցանկանում և ինչի՞ եմ ձգտում:
Դ. Որո՞նք են իմ կյանքի նպատակները:
Ե. Ինչու՞ են մարդիկ այսքան տարբեր միմյանցից:

2.Տալ հոգեբանության սահմանումը.

Հոգեբանությունը գիտություն էորն ուսումնասիրում է մարդու հոգեկան կյանքը,նրա ներաշխարհը, իսկ ավելի կոնկրետ, հոգեբանության խմդիրն է ուսումնասիրել մարդու ներաշխարհում  ընթացող երևույթները, հոգեկան կյանքի կոնկրետ փաստերն ու տվյալները:
3.Բացատրել հոգեբանություն բառի իմաստը:
Հունարեն հոգեբանություն նշանակում է փսիխոլոգիաՓսյուխե նշանակում է հոգի,իսկ Լոգոս նշանակում է խոսք:

4.Նշանավոր մարդիկ ինչ են ասել հոգեբանության մասին:

Ա. Պլատոն
Ըստ նրա, հոգին Աստվածային սկիզբ ունի, որը ժամանակավորապես մտնում է մարդում մարմնի մեջ և ղեկավարում է նրա ողջ կյանքը: Հոգին անմարմին է և անհասանելի:

Բ. Դեմոկրիտ
Նա ասել է, որ հոգին նյութական է: Գոյություն ունի, սակայն ենթարյվում է փոփոխության: Բնական պատճառների հետևանքով:

Գ. Արիստոտելը հոգեբանությունը համարում է գիտելիքների յուրահատուկ բնագավառ և առաջ է քաշում հոգու և մարմնի անբաժանելիության գաղափարը:

Ի տարբերություն կենդանիների, մարդու հոգին մտածող է ու խելամիտ:
Հոգեբանությունը բաղկացած է 3 փուլերից: Առաջին փուլը դա հոգեբանությունը համարում է որպես գիտություն:


Հոգեբանության երկրորդ փուլը սկսում է 17րդ դարից: Այս փուլում հայտնի գործիչ է եղել գերմանացի հոգեբան Վունդտը, որը ստեղծեց առաջին հոգեբանական փորձարարական լաբորատորիան: Երկրորդ փուլում հոգեբանությունը սկսեց զարգանալ և սահմանեց որպես գիտություն գիտակցության մասին:


1. Նշված փիլիսոփաներից ո՞վ է ասելոր գեղեցիկը դիտվում է որպես օգտակարն ունպատակահարմարը:

ա)Պլատոն
բ )Արիստոտել
գ)Դավիթ անհաղթ
դ)Սոկրատես

2. Նշված փիլիսոփաներից ո՞վ է համարել գեղեցիկը որպես ֆիզիկականբնականգեղեցկությունորը ցավոք ժամանակավոր է ,կամ անցողիկ:

ա)Պլատոն
բԴիդրո
գ) Դավիթ Անհաղթ
դ)Արիստոտել

3.Նշված փիլիսոփաների ո՞վ էր համարումգեղեցիկը այն էինչը չափավոր է:

ա)Արիստոտել
բ)Պլատոն
գ)Եզնիկ Կողբացի
դ)Դիդրո

4. Ձեր կարծիքով նշվածներից ո՞րը կհամարվի գեղեցիկ:

ա) ձեռքով սնունդը ափսեից բերանը տանելը
բ) որովայնի վրայի սպին
գհոնքերը սափրած կին
դդուրս ցցված շրթունքներ

5. Ին՞չ ենք հասկանում գլոբալացում ասելով:

ահամահարթեցում
բներդաշնակություն
գսովորութային իրավունք
դկրթական աստիճան

6. Ի՞նչ է դիզայնը:

ահարթության վրա պատկերված արվեստի նմուշ
բստեղծագործության մի ձևորը իրերին տալիս է որոշակի արտաքին տեսք
գստեղծագործության մի ձևորը իրերին տալիս է ներքին տեսք
դստեղծագործությունորը իրականացվում է բեմական արվեստի բնակավառում

7. Մոդա բառը ծագել է ո՞ր լեզվից:

աիսպաներենից
բիտալերենից
գգերմաներենից
դֆրանսերեն

8. Խորհրդավոր ընթրիք կտավի հեղինակը ո՞վ է եղել:

աԱնդրեյ Ռուբլիո
բԼեոնարդո Դա Վինչի
գՄիքելԱնջելո
դԱյվազովսկի

9. Բնութագրեք ստի և կեղծիքի հետևանքները:

Սուտն ու կեղծիքն արդեն ինչ-որ բանի հետևանքներ ենբայց դրանք նույնպես ունենիրենց վատ հետևանքներըՍուտն ու կեղծիքն ինձ համար ամենավատ բաներն ենկյանքումև դրանց հետևանքները լավը լինել ուղղակի չեն կարողՄերժամանակներում հիմնականում ստում են դեռահասներըԴեռահաս աղջիկներըհիմնականում ստում են ծնողներինտղաները՝ աղջիկներինև այդպես շարունակ:Արդյունքում ստացվում էոր մեծանում է մի սերունդորն ապրում է և կապրիկեղծիքի մեջ:

10. Նշված արվեստի ճյուղերից ո՞րն է հաճույք պատճառում մարդու աչքին:

աերաժշտությունը
բճարտարապետությունը
գբանստեղծությունը
դընթերցանությունը

11. Արվեստի ո՞ր ճյուղն է համարվում կիրառական:

աերաժշտությունը
բպարը
գգորգագործություն
դգրականություն

12. Արշիլ Գորկին ի՞նչ մասնագիտության է տիրապետել:

աբանաստեղծ
բդերասան
գերաժիշտ
դնկարիչ

13. Ի՞նչ է իդեալը:

ագիտակցություն
բնպատակ
գբովանդակություն
դպատասխանատվություն

14. Ի՞նչ ենք հասկանում կիրթ անձնավորություն ասելով:

Կիրթ անձնավորություն ասելով ես հասկանում եմոր մարդն ունի տարրականգիտելիքներև ճիշտ դաստիարակություն:

15. Բնութագրեք կիրթ և կրթված մարդուն:

Մարդն իմ կարծիքով կարող է լինել կրթվածբայց ոչ կիրթկամ հակառակը:Օրինակ՝ եթե մարդը չի ստացել կրթություն դպրոցումբուհումկամ նմանատիպայլ վայրումբայց ստեցել է կրթություն ընտանիքումայսինքն ստացել էդաստիարակությունուրեմն նա կրթված չէբայց կիրթ էԻսկ եթե մարդը ստացել էկրթություն բուհումունի կարմիր դիպլոմ ասվածըբայց չգիտի ճիշտ օգտվելսեղանիցինչպես դրսևորել իրեն հասարակական վայրերումչգիտի ճիշտ խոսելմարդկանց հետնա կրթված էբայց կիրթ չէԻհարկե լինում են շատ դեպքերերբմարդու միջից ի սպառ բացակայում է ևկրթությունըևկրթվածությունըբայցլինում են նաև հակառակ դեպքերըերբ մարդն ունի երկուսն էլԵվ դաիհարկեշատ լավ է:


6. ինչ ենք հասկանում ընտանիք ասելով:

Ընտանիքը  ամուսնության  կամ  ազգակցության  վրա  հիմնված  մարդկանց  փոքր  սոցիալական խումբ  է,  որի  անդամները  միմյանց  հետ  կապված  են  կենցաղի  ընդհանրությամբ, փոխադարձ  օգնությամբ  և  բարոյական  պատասխանատվությամբ:


Հարց 1
Ինչ՞ է տնտեսագիտությունը:
Գիտություն  է  տնտեսության մասին, որը իր մեջ ընգրկում է բարիքների արտադրություն:
Հարց 2
Ինչ՞ է բարիքը :
Բարիքը մարդու պահանջմունքների բավարարման անհրաժեշտ միջոց է :
Հարց 3
Քան՞ի տեսակի է լինում բարիքները:
2 տեսակի ` անձնական և արտադրական սպառման բարիքներ:
Ինչ՞ Է անձնական սպառման բարիքը:
Անձնական սպառմանը բարիքը դա մարդու առօրյա պահանջմունքների բավարարումն է:
Սնունդ,հագուստ,բնակարան, ավտոմեքենա,կրթական,առողջապահական, տուրիստական ծառայություններից օգտվելը:
Արտադրական սպառման բարիք  ասելով հասկանում ենք ռեսուրսները դրանք են` սարքավորումները,տեխնալոգիաները,մեքենաները,գիտելքիները և այլն:
Ուրիշ ին՞չ ռեսուրսներ գոյություն ունեն:
Բնական ռեսուրսները դրանք են ` հողը, ջուրը,  օգտակար   հանածոները. Անտառները, բուսական և կենդանական աշխարհը:
Ինչ՞պես է որոշվում ապրանքի գինը:
Հաշվարկների միջոցով: Նախ և առաջ որոշվում է տվյալ ապրանքի ինքնարժեքը, այսինքն այդ ապրանքի վրա որքան գումար է ծախսվել:
Կոստյում- ծախսվել է հետևյալ ապրանքի տեսակները ` կտոր, թել կոճակներ, դերձակի աշխատանք, սարքավորումններ, էլեկտրականություն  և այլն :
Այսպես ձևավորվում է ցանկացած ապրանքի ինքնարժեքը:
Այս փուլից հետո պատրաստի արտադրանքը տեղափոխվում է շուկա և շուկայում այդ ապրանքը վաճառվում է ինքնարժեքից ավելի բարձր գնով:


Արվեստի տեսակները Դեկորատիվ կիրառական արվեստ - Դա այն է, որ մարդը ստեղծում է կենցաղի համար որևէ առարկա, որը նաև գեղեցիկ է: Օրինակ` գորգ, գոբելեն, ոսկերչական իրեր, արծաթյա առարկաներ և այլն... Ճարտարապետություն – Այս արվեստի նպատակը որևէ տարածության վրա կառույցի ստեղծումն է: Օրինակ` Թատրոնի շենքի կառուցում, կամուրջ, եկեղեցի և այլն... Գեղանկարչություն – Հարթության վրա իրական աշխարհի պատկերումն է: Երաժշտություն – Ամենաբարձր արվեստի տեսակներից է: Այն մարդուն հասնում է ձայնի միջոցով, որ մարդը ընդունում է լսողության միջոցով: Երաժշտություն ստեղծում է` դաշնամուր, ջութակ և այլն... Պար – պարը լինում է երաժշտության ռիթմի տակ, երբ մարդը որևէ երաժշտության ազդեցության տակ կատարում է մարմնի շարժումներ: Թատրոն – Թատրոնը դա արվեստի այն տեսակն է, երբ որ մարդը աշխարհը ընկալում է և ցուցադրում է բեմական գործողության միջոցով: Կինո – Հունարեն բառ է, որը նշանակում է շարժել, կամ շարժվել: Առաջին կինոն ստեղծել են Լյումեր եղբայրները: Գրականություն – գրականությունը խոսքի գեղարվեստական վերարտադրությունն է:
Հարց1.
Ինչ է ասել Սոկրատեսը գեղեցիկի մասին:
Կարճ պատ.Այնինչն օգտակար է և նպատակահարմար դա գեղեցիկ է:
2.Ինչ է ասել պլատոնը գեղեցիկի մասին:
Ֆիզիկականը, բնականը,ամեն ինչ գեղեցիկ է բայց ցավոք անցողիկ է:
3.Ինչ է ասել Արիստոտելը գեղեցիկի մասին:
Ամեն ինչ գեղեցիկ է բայց չափի մեջ:
4.Ինչ  ենք  հասկանում մոդա ասելով:
Ֆրանսերեն մոդ բառից է որը նշանակում է չափ եղանակ,կանոն:
5.Ինչ է նշանակում ազգային հագուստ ասելով:
Ցանկացաց ունի իր ազգային հագուստը որը կոչվում է տարազ:Տարազը նաև բնորոշում է տվյալ ազգի պատմությունը ինչպես նաև, թե տարազ կրող մարդու բնավորությունը,կենցաղը:
6.Արվեստ ինչ տեսակներ գիտենք
Ա.դեկորատիվ կիրառական արվեստի այս տեսակի նպատակն է ստեղծել կենցաղի առարկաներ և ձևավորել մարդու միջավայրը  գեղեցիկի կանոններով:
Բ.Ճարտարապետություն այս արվեստի նպատակը որևէ տարածության վրա կառույցի ստեղծումն է:
Գ.գեղանկարչություն հարթության վրա իրական աշխարհի պատկերումն է:
Դ.երաժշտություն ամենաբարձր արվեստի տեսակներից է: Այն մարդուն հասնում է ձայնի միջոցով, որ մարդը ընդունում է լսողության միջոցով:Օրինակ դաշնամուր ջութակ գիթառ և այլն:
Ե.պար ռիթմիկ մեղեդու ազդեցությամբ մարդկային մարմնի շարժումների ամբողջությունը,որը բացահայտում է մարդկանց բնավորությունները,հոգեվիճակները,զգացմունքներն ու մտքերը և այլն:
Զ.թատրոն արվեստի այնպիսի տեսակ է,որում աշխարհի գեղարվեստական յուրացումն իրակնացվում է բեմական գործողության միջոցով:
Է.լուսանկարչության հիմնադիրը եղել  է ֆրանսիացի գյուտարար Դագերը 1839թ.
Ը.Կինո արվեստի նոր տեսակներից է,որն առաջացել է նախանցյալ դարավերջին:<<Կինո>>բառը ծագում է հունարեն <<կինեո>>`շարժել,շարժվել բառից:  Առաջին կինոն ստեղծել են Լյումեր եղբայրները:
Հեռուստատեսսությունն իրականության վերարտադրումն է ու դրա փոխանցումը բավական մեծ հեռավորությունների վրա:

Գրականությունն իրականության վերարտադրումն է խոսքի միջոցով:

Մարդու  խառնվածքի  տիպերը

Խառնվածքը  մարդու  հոգեկան  հատկանիշների   զուգորդումն  է, որոնք  որոշում  են  մարդու  հոգեկան  գործունեության  շարժընթացը:Տարբերվում  է  խառնվածքի  չորս  տիպ`Սանգվինիկ, Ֆլեգմատիկ, Խոլերիկ  և  Մելանխոլիկ:Այս   խառնվածքի  տիպերի  հիմքում  ընկած  է  մարդու  նյարդային  համակարգի  հատկությունները:Սանգվինիկ  խառնվածքի  տեր  մարդիկ  աչքի  են  ընկնում  արագգործունյահամառշարժուն   պրոցեսներով:Նրանց  զգացմունքները  տրամադրությունները  և  հետաքրքրությունները  շուտ  փոփոխվում  են:Այս  տիպի  երեխաները  խոսում   են   բարձրարագսահուն  ունեն  հարուստ  բառապաշար  և   մտավոր  ընդունակություններ:Ֆլեգմատիկ  կամ  հանգիստ  տիպին  պատկանող  մարդիկ  լինում  են  ուժեղ  հավասարակշռվածսառնարյունդանդաղաշարժ  և  համբերատար:Երեխաները  որպես  կանոն  աչքի  են ընկնում  հանգիստ  բնավորությամբ, լավ  վարքով, աշխատասիրությամբջանասիրությամբ:Հանձնարարությունները  կատարում  են  դանդաղբայց  բարեխղճորեն:Խոլերիկ  կամ անզուսպ  տիպ:Նյարդային  համակարգության   ընդհանուր  տիպը` ուժեղ  անհավասարակշռված, չափի  զգացում  չունեցողհամառհաղորդակցվող, դրդման  երևույթների  գերիշխումով:Բնորոշ  են  բարձր  գրգռելիությունը:Այսպիսի  երեխաները  շատ  շարժուն  ենչափից  դուրս  դյուրագրգիռ, վատ  են  ենթարկվում կարգապահությանը, հեշտությամբ  են  դառնում  իրենց  բնազդների  ստրուկըորոնց  հագուրդ  տալու  համար  ոչնչի  առաջ  կանգ  չեն  առնում:Մելանխոլիկ  կամ  թույլ  տիպ:Նյարդային  համակարգության  ընդհանուր  տիպըթույլ, սրանք  տրտնջացող  են, դժգոհքիչ  շարժունականվստահ  իրենց  անձի  նկատմամբ, երկչոտամաչկոտ  ունեն  դժվարությունները  չափազանցնելու  հակում  և  գերզգայուն  են:Դրդման  և  արգելակման  պրոցեսները  թույլ  են արտահայտված:Այս  տիպին  դասվող  երեխաներին  ուժեղ  ու  երկարատև  գրգռումներին  չեն  դիմանում:Իմ  կարծիքով  ես  պատկանում  եմ  ֆլեգմատիկ   խառնվածքի  տիպինորովհետև  ունեմ  հանգիստ  բնավորություն, բարեխիղճ  եմկարգապահ եմ  և ուժեղ  հավասարակշռված իներտ:




Комментариев нет:

Отправить комментарий