Ես կարողանում եմ անել
Ես այս տարվա ընթացքում հասարակագիտությունից սովորեցի, թե ինչ է գեղեցիկը, նաև իմացա փիլիսոփաների` Սոկրատեսի, Պլատոնի, Արիստոտելի, Դիդրոյի կարծիքները գեղեցիկը դիտելու, որպես օգտակարն ու նպատակահարմարը:Իմացա, թե ինչ է մոդա գեղագիտական տարրը և ազգային հագուստը, սովորեցի նաև գեղեցիկը արվեստում իմացա գեղագիտական իդեալի և ճաշակի մասին, սովորեցի, թե ինչ է <<բարոյագիտություն>> հասկացությունը, թե այն որտեղ է ծագել, այն հունարեն բառ է ethos, որը նշանակում է ավանդույթ բնավորություն: Իմացա նաև, թե մարդկանց քանի խառնվածքի տիպեր գոյություն ունեն, դրանք չորսն են` Սանգվինիկ, Ֆլեգմատիկ, Մելանխոլիկ և Խոլերիկ:
1. ինչ ենք հասկանում գեղեցիկ ասելով
Պատասխանը ակնկալում է 3-5 նախադասություն:
Մեր ամենօրյա կյանքի բազմազան երևույթներն ու գործընթացները, այսինքն` այն
ամենը ինչ առկա է ու տեղի է ունենում մեր շրջապատում, մեր կողմից, ի թիվս այլ գնահատակնների , արժանանում է
ևս մեկ գնահատականի` գեղեցիկ
է արդյոք:
Գեղեցիկի տեսանկյունից
մենք գնահատում ենք մարդկանց արտաքինը, վարվելակերպը, շարժուձևը, միջավայրը, առավել
ևս արվեստի գործը և բազմազան
այլ երևույթներ:
Ամեն
մարդ ունի գեղեցիկի
իր պատկերացումը և շատ արագ կարող է տարբեր
երևույթների ու իրադարձությունների մասին դատողություններ անել գեղեցիկի տեսանկյունից:
2. ինչ ենք հասկանում ճաշակ ասելով
Ճաշակը մարդու
հոգևոր կերտվածքի այնպիսի բնութագիր է, որի
շնորհիվ վերջինս կարողանում
է գեղեցիկը, վեհը, ներդաշնակը
զանազանել ոչ գեղեցիկից, աններդաշնակը-անհամամասնականից:
3. ինչ ենք հասկանում բարի և չար ասելով: Բերել օրինակներ
Այն ամենը,
ինչը հակադիր է բարուն չար է:<<Չար >> բառը նույնացվում է հակամարդկայինի, բռնության, խաբեության հետ:Բարի մարդը բարոյապես առողջ է ,
չար մարդը
` բարոյապես հիվանդ:
Օրնակներ` Գերմանացի
փիլիսոփա Նիցշեն մարդուն
համարում էր չար էակ:
Ֆրանսիացի փիլիսոփա Ժան-Ժակ
Ռուսոն կարծում էր, որ
մարդն ի բնե բարի է:Նրան
չար է դարձնում
հասարակությունը:
4. ինչ ենք հասկանում երջանկություն ասելով:
Առաջին հայացքից թվում է,
թե երջանկության հարցը բարոյական չէ, քանի
որ այն վերաբերում է անհատներին
և չունի հասարակական
նշանակություն:Բայց երջանկությունը պատասխանն
է այն հարցին, թե որն է լավ կյանքը, և մարդը ինչի պետք է ձգտի:
5. մարդու հոգեկան խառնվածքի տիպերը:
Սանգվինիկ, ֆլեգմատիկ, խոլերիկ, մելանխոլիկ:
Ճանաչիր ինքդ քեզ:
1.ինչ է ուսումնասիրում հոգեբանությունը, և որոնք են նրա խնդիրները: Մի խոսքով, պետք է հասկանալ հետևյալը, որ մարդուն միշտ հետաքրքրել է իր և շրջապատի մեջ տեղի ունեցող իրադարձությունները:
Օրինակ՝
Ա. Ո՞վ եմ ես:
Բ. Ինչպե՞ս եմ նտածում:
Գ. Ի՞նչ եմ ցանկանում և ինչի՞ եմ ձգտում:
Դ. Որո՞նք են իմ կյանքի նպատակները:
Ե. Ինչու՞ են մարդիկ այսքան տարբեր միմյանցից:
2.Տալ հոգեբանության սահմանումը.
Հոգեբանությունը գիտություն է, որն ուսումնասիրում է մարդու հոգեկան կյանքը,նրա ներաշխարհը, իսկ ավելի կոնկրետ, հոգեբանության խմդիրն է ուսումնասիրել մարդու ներաշխարհում ընթացող երևույթները, հոգեկան կյանքի կոնկրետ փաստերն ու տվյալները:
3.Բացատրել հոգեբանություն բառի իմաստը:
Հունարեն հոգեբանություն նշանակում է փսիխոլոգիա: Փսյուխե նշանակում է հոգի,իսկ Լոգոս նշանակում է խոսք:
4.Նշանավոր մարդիկ ինչ են ասել հոգեբանության մասին:
Ա. Պլատոն
Ըստ նրա, հոգին Աստվածային սկիզբ ունի, որը ժամանակավորապես մտնում է մարդում մարմնի մեջ և ղեկավարում է նրա ողջ կյանքը: Հոգին անմարմին է և անհասանելի:
Բ. Դեմոկրիտ
Նա ասել է, որ հոգին նյութական է: Գոյություն ունի, սակայն ենթարյվում է փոփոխության: Բնական պատճառների հետևանքով:
Գ. Արիստոտելը հոգեբանությունը համարում է գիտելիքների յուրահատուկ բնագավառ և առաջ է քաշում հոգու և մարմնի անբաժանելիության գաղափարը:
Ի տարբերություն կենդանիների, մարդու հոգին մտածող է ու խելամիտ:
Հոգեբանությունը բաղկացած է 3 փուլերից: Առաջին փուլը դա հոգեբանությունը համարում է որպես գիտություն:
Հոգեբանության երկրորդ փուլը սկսում է 17րդ դարից: Այս փուլում հայտնի գործիչ է եղել գերմանացի հոգեբան Վունդտը, որը ստեղծեց առաջին հոգեբանական փորձարարական լաբորատորիան: Երկրորդ փուլում հոգեբանությունը սկսեց զարգանալ և սահմանեց որպես գիտություն գիտակցության մասին:
1. Նշված փիլիսոփաներից ո՞վ է ասել, որ գեղեցիկը դիտվում է որպես օգտակարն ունպատակահարմարը:
ա)Պլատոն
բ )Արիստոտել
գ)Դավիթ անհաղթ
դ)Սոկրատես
2. Նշված փիլիսոփաներից ո՞վ է համարել գեղեցիկը որպես ֆիզիկական, բնականգեղեցկություն, որը ցավոք ժամանակավոր է ,կամ անցողիկ:
ա)Պլատոն
բ) Դիդրո
գ) Դավիթ Անհաղթ
դ)Արիստոտել
3.Նշված փիլիսոփաների ո՞վ էր համարում, գեղեցիկը այն է, ինչը չափավոր է:
ա)Արիստոտել
բ)Պլատոն
գ)Եզնիկ Կողբացի
դ)Դիդրո
4. Ձեր կարծիքով նշվածներից ո՞րը կհամարվի գեղեցիկ:
ա) ձեռքով սնունդը ափսեից բերանը տանելը
բ) որովայնի վրայի սպին
գ) հոնքերը սափրած կին
դ) դուրս ցցված շրթունքներ
5. Ին՞չ ենք հասկանում գլոբալացում ասելով:
ա) համահարթեցում
բ) ներդաշնակություն
գ) սովորութային իրավունք
դ) կրթական աստիճան
6. Ի՞նչ է դիզայնը:
ա) հարթության վրա պատկերված արվեստի նմուշ
բ) ստեղծագործության մի ձև, որը իրերին տալիս է որոշակի արտաքին տեսք
գ) ստեղծագործության մի ձև, որը իրերին տալիս է ներքին տեսք
դ) ստեղծագործություն, որը իրականացվում է բեմական արվեստի բնակավառում
7. Մոդա բառը ծագել է ո՞ր լեզվից:
ա) իսպաներենից
բ) իտալերենից
գ) գերմաներենից
դ) ֆրանսերեն
8. Խորհրդավոր ընթրիք կտավի հեղինակը ո՞վ է եղել:
ա) Անդրեյ Ռուբլիո
բ) Լեոնարդո Դա Վինչի
գ) ՄիքելԱնջելո
դ) Այվազովսկի
9. Բնութագրեք ստի և կեղծիքի հետևանքները:
Սուտն ու կեղծիքն արդեն ինչ-որ բանի հետևանքներ են, բայց դրանք նույնպես ունենիրենց վատ հետևանքները: Սուտն ու կեղծիքն ինձ համար ամենավատ բաներն ենկյանքում, և դրանց հետևանքները լավը լինել ուղղակի չեն կարող: Մերժամանակներում հիմնականում ստում են դեռահասները: Դեռահաս աղջիկներըհիմնականում ստում են ծնողներին, տղաները՝ աղջիկներին, և այդպես շարունակ:Արդյունքում ստացվում է, որ մեծանում է մի սերունդ, որն ապրում է և կապրիկեղծիքի մեջ:
10. Նշված արվեստի ճյուղերից ո՞րն է հաճույք պատճառում մարդու աչքին:
ա) երաժշտությունը
բ) ճարտարապետությունը
գ) բանստեղծությունը
դ) ընթերցանությունը
11. Արվեստի ո՞ր ճյուղն է համարվում կիրառական:
ա) երաժշտությունը
բ) պարը
գ) գորգագործություն
դ) գրականություն
12. Արշիլ Գորկին ի՞նչ մասնագիտության է տիրապետել:
ա) բանաստեղծ
բ) դերասան
գ) երաժիշտ
դ) նկարիչ
13. Ի՞նչ է իդեալը:
ա) գիտակցություն
բ) նպատակ
գ) բովանդակություն
դ) պատասխանատվություն
14. Ի՞նչ ենք հասկանում կիրթ անձնավորություն ասելով:
Կիրթ անձնավորություն ասելով ես հասկանում եմ, որ մարդն ունի տարրականգիտելիքներ, և ճիշտ դաստիարակություն:
15. Բնութագրեք կիրթ և կրթված մարդուն:
Մարդն իմ կարծիքով կարող է լինել կրթված, բայց ոչ կիրթ, կամ հակառակը:Օրինակ՝ եթե մարդը չի ստացել կրթություն դպրոցում, բուհում, կամ նմանատիպայլ վայրում, բայց ստեցել է կրթություն ընտանիքում, այսինքն ստացել էդաստիարակություն, ուրեմն նա կրթված չէ, բայց կիրթ է: Իսկ եթե մարդը ստացել էկրթություն բուհում, ունի կարմիր դիպլոմ ասվածը, բայց չգիտի ճիշտ օգտվելսեղանից, ինչպես դրսևորել իրեն հասարակական վայրերում, չգիտի ճիշտ խոսելմարդկանց հետ, նա կրթված է, բայց կիրթ չէ: Իհարկե լինում են շատ դեպքեր, երբմարդու միջից ի սպառ բացակայում է և' կրթությունը, և' կրթվածությունը, բայցլինում են նաև հակառակ դեպքերը, երբ մարդն ունի երկուսն էլ: Եվ դա, իհարկեշատ լավ է:
6. ինչ ենք հասկանում ընտանիք ասելով:
Ընտանիքը ամուսնության կամ ազգակցության վրա հիմնված մարդկանց
փոքր սոցիալական խումբ է, որի անդամները
միմյանց հետ կապված
են կենցաղի ընդհանրությամբ, փոխադարձ օգնությամբ
և բարոյական պատասխանատվությամբ:
Հարց 1
Ինչ՞ է տնտեսագիտությունը:
Գիտություն է տնտեսության մասին, որը իր մեջ ընգրկում է բարիքների արտադրություն:
Հարց 2
Ինչ՞ է բարիքը :
Բարիքը մարդու պահանջմունքների
բավարարման անհրաժեշտ միջոց է :
Հարց 3
Քան՞ի տեսակի է լինում
բարիքները:
2 տեսակի ` անձնական
և արտադրական սպառման բարիքներ:
Ինչ՞ Է անձնական սպառման
բարիքը:
Անձնական սպառմանը
բարիքը դա մարդու առօրյա պահանջմունքների բավարարումն է:
Սնունդ,հագուստ,բնակարան,
ավտոմեքենա,կրթական,առողջապահական, տուրիստական ծառայություններից օգտվելը:
Արտադրական սպառման
բարիք ասելով հասկանում ենք ռեսուրսները դրանք
են` սարքավորումները,տեխնալոգիաները,մեքենաները,գիտելքիները և այլն:
Ուրիշ ին՞չ ռեսուրսներ
գոյություն ունեն:
Բնական ռեսուրսները
դրանք են ` հողը, ջուրը, օգտակար հանածոները.
Անտառները, բուսական և կենդանական աշխարհը:
Ինչ՞պես է որոշվում
ապրանքի գինը:
Հաշվարկների միջոցով:
Նախ և առաջ որոշվում է տվյալ ապրանքի ինքնարժեքը, այսինքն այդ ապրանքի վրա որքան գումար
է ծախսվել:
Կոստյում- ծախսվել
է հետևյալ ապրանքի տեսակները ` կտոր, թել կոճակներ, դերձակի աշխատանք, սարքավորումններ,
էլեկտրականություն և այլն :
Այսպես ձևավորվում
է ցանկացած ապրանքի ինքնարժեքը:
Այս փուլից հետո պատրաստի
արտադրանքը տեղափոխվում է շուկա և շուկայում այդ ապրանքը վաճառվում է ինքնարժեքից ավելի
բարձր գնով:
Արվեստի տեսակները Դեկորատիվ
կիրառական արվեստ - Դա այն է, որ մարդը ստեղծում է կենցաղի համար որևէ առարկա, որը
նաև գեղեցիկ է: Օրինակ` գորգ, գոբելեն, ոսկերչական իրեր, արծաթյա առարկաներ և այլն...
Ճարտարապետություն – Այս արվեստի նպատակը որևէ տարածության վրա կառույցի ստեղծումն
է: Օրինակ` Թատրոնի շենքի կառուցում, կամուրջ, եկեղեցի և այլն... Գեղանկարչություն
– Հարթության վրա իրական աշխարհի պատկերումն է: Երաժշտություն – Ամենաբարձր արվեստի
տեսակներից է: Այն մարդուն հասնում է ձայնի միջոցով, որ մարդը ընդունում է լսողության
միջոցով: Երաժշտություն ստեղծում է` դաշնամուր, ջութակ և այլն... Պար – պարը լինում
է երաժշտության ռիթմի տակ, երբ մարդը որևէ երաժշտության ազդեցության տակ կատարում է
մարմնի շարժումներ: Թատրոն – Թատրոնը դա արվեստի այն տեսակն է, երբ որ մարդը աշխարհը
ընկալում է և ցուցադրում է բեմական գործողության միջոցով: Կինո – Հունարեն բառ է, որը
նշանակում է շարժել, կամ շարժվել: Առաջին կինոն ստեղծել են Լյումեր եղբայրները: Գրականություն
– գրականությունը խոսքի գեղարվեստական վերարտադրությունն է:
Հարց1.
Ինչ է ասել Սոկրատեսը գեղեցիկի մասին:
Կարճ պատ.Այնինչն օգտակար է և նպատակահարմար դա գեղեցիկ է:
2.Ինչ է ասել պլատոնը գեղեցիկի մասին:
Ֆիզիկականը, բնականը,ամեն ինչ գեղեցիկ է բայց ցավոք անցողիկ է:
3.Ինչ է ասել Արիստոտելը գեղեցիկի մասին:
Ամեն ինչ գեղեցիկ է բայց չափի մեջ:
4.Ինչ ենք հասկանում մոդա ասելով:
Ֆրանսերեն մոդ բառից է որը նշանակում է չափ եղանակ,կանոն:
5.Ինչ է նշանակում ազգային հագուստ ասելով:
Ցանկացաց ունի իր ազգային հագուստը որը կոչվում է տարազ:Տարազը նաև բնորոշում է տվյալ ազգի պատմությունը ինչպես նաև, թե տարազ կրող մարդու բնավորությունը,կենցաղը:
6.Արվեստ ինչ տեսակներ գիտենք
Ա.դեկորատիվ կիրառական արվեստի այս տեսակի նպատակն է ստեղծել
կենցաղի առարկաներ և ձևավորել մարդու միջավայրը
գեղեցիկի կանոններով:
Բ.Ճարտարապետություն այս արվեստի
նպատակը որևէ տարածության վրա կառույցի ստեղծումն է:
Գ.գեղանկարչություն հարթության վրա իրական աշխարհի պատկերումն է:
Դ.երաժշտություն ամենաբարձր արվեստի
տեսակներից է: Այն մարդուն հասնում է ձայնի միջոցով, որ մարդը ընդունում է լսողության
միջոցով:Օրինակ դաշնամուր ջութակ գիթառ և այլն:
Ե.պար ռիթմիկ մեղեդու ազդեցությամբ մարդկային մարմնի շարժումների ամբողջությունը,որը բացահայտում է մարդկանց բնավորությունները,հոգեվիճակները,զգացմունքներն ու մտքերը և այլն:
Զ.թատրոն արվեստի այնպիսի տեսակ է,որում աշխարհի գեղարվեստական յուրացումն իրակնացվում է բեմական գործողության միջոցով:
Է.լուսանկարչության հիմնադիրը եղել է ֆրանսիացի
գյուտարար Դագերը 1839թ.
Ը.Կինո արվեստի նոր տեսակներից է,որն առաջացել է նախանցյալ դարավերջին:<<Կինո>>բառը
ծագում է հունարեն <<կինեո>>`շարժել,շարժվել բառից: Առաջին կինոն ստեղծել են Լյումեր եղբայրները:
Հեռուստատեսսությունն իրականության վերարտադրումն է ու դրա փոխանցումը բավական մեծ հեռավորությունների վրա:
Գրականությունն իրականության վերարտադրումն է խոսքի միջոցով:
Մարդու խառնվածքի տիպերը
Խառնվածքը մարդու հոգեկան հատկանիշների զուգորդումն է, որոնք որոշում են մարդու հոգեկան գործունեության շարժընթացը:Տարբերվում է խառնվածքի չորս տիպ`Սանգվինիկ, Ֆլեգմատիկ, Խոլերիկ և Մելանխոլիկ:Այս խառնվածքի տիպերի հիմքում ընկած է մարդու նյարդային համակարգի հատկությունները:Սանգվինիկ խառնվածքի տեր մարդիկ աչքի են ընկնում արագ, գործունյա, համառ, շարժուն պրոցեսներով:Նրանց զգացմունքները տրամադրությունները և հետաքրքրությունները շուտ փոփոխվում են:Այս տիպի երեխաները խոսում են բարձր, արագ, սահուն ունեն հարուստ բառապաշար և մտավոր ընդունակություններ:Ֆլեգմատիկ կամ հանգիստ տիպին պատկանող մարդիկ լինում են ուժեղ հավասարակշռված, սառնարյուն, դանդաղաշարժ և համբերատար:Երեխաները որպես կանոն աչքի են ընկնում հանգիստ բնավորությամբ, լավ վարքով, աշխատասիրությամբ, ջանասիրությամբ:Հանձնարարությունները կատարում են դանդաղ, բայց բարեխղճորեն:Խոլերիկ կամ անզուսպ տիպ:Նյարդային համակարգության ընդհանուր տիպը` ուժեղ անհավասարակշռված, չափի զգացում չունեցող, համառ, հաղորդակցվող, դրդման երևույթների գերիշխումով:Բնորոշ են բարձր գրգռելիությունը:Այսպիսի երեխաները շատ շարժուն են, չափից դուրս դյուրագրգիռ, վատ են ենթարկվում կարգապահությանը, հեշտությամբ են դառնում իրենց բնազդների ստրուկը, որոնց հագուրդ տալու համար ոչնչի առաջ կանգ չեն առնում:Մելանխոլիկ կամ թույլ տիպ:Նյարդային համակարգության ընդհանուր տիպը` թույլ, սրանք տրտնջացող են, դժգոհ, քիչ շարժունակ, անվստահ իրենց անձի նկատմամբ, երկչոտ, ամաչկոտ ունեն դժվարությունները չափազանցնելու հակում և գերզգայուն են:Դրդման և արգելակման պրոցեսները թույլ են արտահայտված:Այս տիպին դասվող երեխաներին ուժեղ ու երկարատև գրգռումներին չեն դիմանում:Իմ կարծիքով ես պատկանում եմ ֆլեգմատիկ խառնվածքի տիպին, որովհետև ունեմ հանգիստ բնավորություն, բարեխիղճ եմ, կարգապահ եմ և ուժեղ հավասարակշռված իներտ:
Комментариев нет:
Отправить комментарий