Հաղորդակցման և աշխատանքային գործունեության ընդհանուր հմտություններ


Հարմարվել աշխատանքային միջավայրին, ապահովել աշխատանքային
դրական մթնոլորտ: Մասնագիտական գործունեության ոլորտում արտադրական միջավայրին
ներկայացվող հիմնական պահանջները:

Յուրաքանչյուր գործատուի և աշխատողի անհրաժեշտ է իմանալ, որ արտա-
դրական միջավայրին ներկայացվող պահանջների պահպանումը խիստ կարևոր և
անհրաժեշտ է: Աշխատանքային միջավայրի անվտանգության ապահովումն ու
պահպանումը միանշանակորեն են ազդում աշխատանքի արտադրողակա-
նության և որակի վրա: Այն նաև օրենսդրությամբ նախատեսված պարտադիր պա-
հանջ է՝ աշխատանքային իրավահարաբերությունների մասնակիցների համար:

Աշխատանքի պայմաններն  աշխատանքային գործընթացի և արտա-
դրական միջավայրի գործոնների ամբողջությունն է, որի շրջանակում իրակա-
նացվում է մարդու գործունեությունը:

Աշխատատեղը վայր է, որտեղ աշխատողը պետք է գտնվի աշխատան-
քային գործունեություն իրականացնելու համար` գտնվելով գործատուի անմիջա-
կան կամ ոչ անմիջական հսկողության տակ:
Աշխատանքային օրենսդրության համաձայն.
Գործատուն պարտավոր է ապահովել աշխատանքի նորմալ պայմաններ,
որպեսզի աշխատողները կարողանան կատարել աշխատանքի նորմաները: Այդ-
պիսի պայմաններ են`
մեխանիզմների, սարքավորումների և աշխատանքի այլ միջոցների սար-
քին վիճակը.
տեխնիկական փաստաթղթերով ժամանակին ապահովելը.
աշխատանքի կատարման համար անհրաժեշտ նյութերի և գործիքների
պատշաճ որակը և դրանք ժամանակին տրամադրելը.
արտադրությունն ապահովելը էլեկտրաէներգիայով, գազով և էներգիայի
այլ տեսակներով.
առողջության համար աշխատանքի անվտանգ և անվնաս պայմանները
(անվտանգության տեխնիկայի նորմերի և կանոնների պահպանումը, պատշաճ
լուսավորությունը, ջեռուցումը, օդափոխությունը, սահմանված նվազագույն նոր-
մաներից ցածր աղմուկը, ճառագայթումը, վիբրացիան և աշխատողի առողջու-
թյան համար բացասական ներգործություն ունեցող վտանգավոր այլ գործոններ).
այլ պայմաններ, որոնք անհրաժեշտ են որոշակի աշխատանքներ կատա-
րելու համար:

Աշխատավայրի կահավորումը : Յուրաքանչյուր աշխատողի աշխատավայ-
րը և շրջապատող միջավայրը պետք է լինեն անվտանգ, հարմար և առողջության
համար անվնաս, կահավորված` աշխատողների անվտանգության ապահովման և
առողջության պահպանության մասին նորմատիվ իրավական ակտերի պահանջ-
ներին համապատասխան:

Աշխատանքի միջոցները
Աշխատանքում թույլատրվում է օգտագործել միայն տեխնիկապես սար-
քին վիճակում գտնվող աշխատանքի միջոցներ, որոնք համապատասխանում են
աշխատողների անվտանգության ապահովման և առողջության պահպանության
մասին նորմատիվ իրավական ակտերի պահանջներին:
Աշխատողների անվտանգության ապահովման և առողջության պահպա-
նության նվազագույն պահանջները աշխատանքի միջոցների նկատմամբ սահ-
մանվում են համապատասխան նորմատիվ իրավական ակտերով:
Անվտանգության և առողջության պահպանության պարտադիր պա-
հանջները աշխատանքի տարբեր միջոցների արտադրության նկատմամբ և դրանց
համապատասխանելիության գնահատման ընթացակարգերը սահմանվում են
տեխնիկական կանոնակարգերով (ստանդարտներով) և այլ նորմատիվ իրավա-
կան ակտերով:
Աշխատանքի որոշակի միջոցի օգտագործման վերաբերյալ անվտանգու-
թյան ապահովման պահանջները սահմանվում են աշխատանքի միջոցի ուղեկցող
փաստաթղթերով: Այդ փաստաթղթերը պարտավոր է տրամադրել աշխատանքի
միջոցներ արտադրողը տրամադրվող միջոցների հետ միաժամանակ:
Սարքավորումների անվտանգ շահագործման նկատմամբ պարտադիր
մշտական հսկողությունն իրականացնում է գործատուն, եթե այդ սարքավորում-
ների օգտագործման (շահագործման) մասին պայմանագրով այլ բան նախատես-

ված չէ:


ԻՆՉՊԵՍ ԿԱԶՄԵԼ ԱՇԽԱՏԱՆՔԱՅԻՆ ՊԱՅՄԱՆԱԳԻՐ
____________ ,, ,, __________20 թ.
/կնքման վայրը/
___________________________________________________________________
/Կազմակերպության անվանումը /
___________________________________________________________________
/պաշտոն ,անուն,ազգանուն/
այսուհետ Գործատու մի կողմիցև ___________________________________
/անուն,ազգանուն/
այսուհետ Աշխատող մյուս կողմիցկնքեցին սույն պայմանագիրը հետև-
յալի մասին
1. Աշխատողն ընդունվում է աշխատանքի __________________________
/աշխատանքի վայրը/
_____________________________________________` որպես _____________
2. Աշխատանքն սկսելու տարինամիսը , ամսաթիվը __________________
3. Պայմանագրի գործողության ժամկետը ____________________________
4. Սույն պայմանագիրը հիմնական աշխատանքային պայմանագիր է :
5. Փորձաշրջանի ժամկետը _________________________________________
6. Գործառույթները.

այսուհետ Գործատու մի կողմիցև ___________________________________
/անուն,ազգանուն/
այսուհետ Աշխատող մյուս կողմիցկնքեցին սույն պայմանագիրը հետև-
յալի մասին
1. Աշխատողն ընդունվում է աշխատանքի __________________________
/աշխատանքի վայրը/
_____________________________________________` որպես _____________
2. Աշխատանքն սկսելու տարինամիսը , ամսաթիվը __________________
3. Պայմանագրի գործողության ժամկետը ____________________________
4. Սույն պայմանագիրը հիմնական աշխատանքային պայմանագիր է :
5. Փորձաշրջանի ժամկետը _________________________________________
6. Գործառույթները.

7. Աշխատողն իրավունք ունի.
7.1. ծանոթանալ կազմակերպության ղեկավարությանիր գործունեու-
թյանը վերաբերող որոշումների նախագծերին,
7.2. ղեկավարության քննարկմանը ներկայացնել առաջարկություններ`
սույն պայմանագրով նախատեսված գործառնությունների հետ կապված աշ-
խատանքների կատարելագործման վերաբերյալ,
7.3. իր գործառույթների կատարման ընթացքում բացահայտված թերու-
թյունների մասին հաղորդել իր անմիջական ղեկավարությանը և առաջարկու-
թյուն ներկայացնել դրանց վերացման վերաբերյալ,
7.4. կառուցվածքային ստորաբաժանումների մասնագետների հետ իրա-
կանացնել փոխգործակցություննրանցից ստանալ տեղեկատվություն և փաս-
տաթղթերորոնք անհրաժեշտ են իր գործառույթների իրականացման համար,
7.5. կազմակերպության ղեկավարությունից պահանջել աջակցություն`
իր գործառույթների և իրավունքների իրականացման հարցերով:
158
8.Աշխատողը պարտավորվում է.
8.1. բարեխղճորեն կատարել սույն պայմանագրով ստանձնած գործա-
ռույթներն ու իրավունքներըպահպանել կազմակերպության ներքին կարգա-
պահական կանոններըաշխատանքային կարգապահությունըկատարել աշ-
խատանքի սահմանված նորմերըաշխատանքում ղեկավարվել Գործատուի
ներքին և անհատական իրավական այլ ակտերին համապատասխանպահ-
պանել արտադրական կարգապահությունըաշխատանքի պաշտպանության և
անվտանգության ապահովման պահանջները ,
8.2. բարեխղճորեն վերաբերվել Գործատուի և այլ աշխատողների գույքին,
ինչպես նաև մարդկանց կյանքին ու առողջությանը,
8.3. Գործատուի գույքի պաշտպանությանը սպառնացող վտանգի ծագ-
ման մասին անմիջապես տեղեկացնել Գործատուին,
8.4. Իր և Գործատուի միջև կնքված լիակատար նյութական պատասխա-
նատվության մասին պայմանագրով սահմանված կարգովնյութական վնաս
պատճառելու համար:
9. ՀՀ օրենսդրության համաձայնԱշխատողը պատասխանատվու-
թյուն է կրում.
9.1.սույն պայմանագրով սահմանված գործառույթների չկատարման կամ
ոչ պատշաճ կատարման համար,
9.2. իր գործառնության ընթացքում կատարած իրավախախտումների համար,
9.3.ընկերության ղեկավարության հանձնարարություններն ուշացումով և
անորակ կատարելու համար:
10.Գործատուն իրավունք ունի.
10.1. Աշխատողից պահանջել կատարել աշխատանքային պայմանագրով
չնախատեսված աշխատանքներմիայն ՀՀ աշխատանքային օրենսգրքով նա-
խատեսված դեպքերում,
10.2. Փոփոխել աշխատանքային պայմանագրի պայմաններըարտա-
դրության ծավալներիտնտեսականտեխնոլոգիական և աշխատանքի կազմա-
կերպման պայմանների փոփոխման դեպքումինչպես նաև արտադրական ան-
հրաժեշտությամբ պայմանավորված այլ դեպքերում,
10.3. աշխատողին մինչև մեկ ամիս ժամկետով նույն աշխատավայրում
փոխադրել աշխատանքային պայմանագրով չնախատեսված այլ աշխատանքի,
ինչպես նաև փոխել սույն պայմանագրի 1-ին , 6-րդ, 7-րդ կետով սահմանված
պայմաններըտարերային աղետներիտեխնոլոգիական վթարներիհամաճա-
159
րակներիհրդեհների և արտակարգ բնույթ կրող այլ հանգամանքների կան-
խարգելման կամ դրանց հետևանքների անհապաղ վերացման նպատակով,
10.4. պարապուրդի ժամանակ Աշխատողին նրա գրավոր համաձայնու-
թյամբ փոխադրել ցանկացած այլ աշխատանքի,
10.5. չթույլատրել կատարել իր աշխատանքըեթե Աշխատողը գտնվում է
ոգելից խմիչքներիթմրամիջոցների կամ հոգեներգործուն նյութերի ազդեցու-
թյան տակինչպես նաև ՀՀ օրենսդրությամբ նախատեսված այլ դեպքերում,
10.6. Աշխատողին ներգրավել արտաժամյա աշխատանքիմիայն ՀՀ ԱՕ-
ով նախատեսված բացառիկ դեպքերում,
10.7. կազմակերպությունում աշխատանքային կարգապահությունը կամ
անհետաձգելի աշխատանքների կատարումն ապահովելու համար աշխատան-
քային օրն ավարտելուց հետո կամ ոչ աշխատանքային օրերին Աշխատողին
կազմակերպությունում ներգրավել հերթապահության:
11. Գործատուն պարտավորվում է.
11.1.կազմակերպել Աշխատողի աշխատանքըստեղծել աշխատանքի
անվտանգ և արդյունավետ պայմաններաշխատանքի վայրը կահավորել և
սարքավորումները տեղադրել անվտանգության տեխնիկայի և աշխատանքի
պահպանության կանոններին համապատասխանաշխատավարձը վճարել
սույն պայմանգրով նախատեսված ժամկետներում և չափով,
11.2. աշխատանքի պաշտպանության վերաբերյալ ՀՀ օրենսդրության և
նորմատիվ իրավական ակտերին համապատասխաներաշխավորել Աշխա-
տողի աշխատանքի պաշտպանության իրավունքը և ապահովել,
աԱշխատողի պաշտպանությունը վտանգավոր և վնասակար արտա-
դրական գործոնների ազդեցությունից,
բանվտանգության տեխնիկայի ժամանակակից միջոցների ներդրումը և
աշխատանքի անհրաժեշտ սանիտարահիգիենիկ պայմանների ստեղծումը,
գաշխատավայրում աշխատանքի պաշտպանության և պայմանների վի-
ճակիառողջության վնասման գոյություն ունեցող ռիսկի վերաբերյալ /Աշխա-
տողի հարցման հիման վրաճշգրիտ տեղեկատվության տրամադրումը,
դԱշխատողին պատճառած վնասի հատուցումըորն առաջացել է նրա
կողմից իր աշխատանքը կատարելիս:
12.Գործատուն պատասխանատվություն է կրում ՀՀ աշխատանքային
օրենսդրության և սույն պայմանագրի դրույթները խախտելու համարՀՀ
օրենսդրությամբ սահմանված կարգով:
160
13. Գործատուն սույն պայմանագրով հավաստում էոր Աշխատողի աշ-
խատանքի պայմանները բնութագրվում ենորպես անվտանգ և առողջության
համար անվնաս:
14. Աշխատաժամանակը և աշխատաժամանակի ռեժիմը ______________:
15.Աշխատողի ամսական աշխատավարձը կազմում է ____________դրամ,
որը հաշվարկվում է յուրաքանչյուր ամիս և վճարվում է Աշխատողին մինչև
հաջորդ ամսվա 15-ը:
16. Աշխատողի համար սահմանվում է ամենամյա արձակուրդ_______`
աշխատանքային օր:
17. Սույն աշխատանքային պայմանագիրը կարող է լուծվել.
17.1. կողմերի համաձայնությամբ,
17.2. Աշխատողի նախաձեռնությամբայդ մասին մեկ ամիս առաջ գրա-
վոր ձևով ծանուցելով Գործատուին,
17.3. Գործատուի նախաձեռնությամբՀՀ աշխատանքային օրենսգրքով
սահմանած կարգով,
17.4. պայմանգրի լուծման կամ դադարեցման հետ կապված վեճերը լուծ-
վում են դատական կարգով:
18. Սույն պայմանագիրը կազմված է երկու հավասարազոր օրինակից.
մեկը տրվում է ԱշխատողնմյուսըԳործատուին:

Ռեզյումեի կառուցվածքը

Ռեզյումեն սովորաբար բաղկացած է լինում 1-2 էջից և ներառում է հետև-
յալ մասերը.
Կոնտակտային տվյալներ
· Անուն և ազգանուն (հայրանունը կարելի է չգրել),
· Հասցե (ամբողջությամբ),
· Հեռախոսահամար (տնայինբջջայինաշխատանքայինքաղաքային
կոդով),
· Էլեկտրոնային փոստի հասցե (եթե դեռ չունեք անձնական փոստային
արկղմինչ ռեզյումեն ուղարկելը անպայման բացեք այն):
Նպատակը (պարտադիր չէբայց ցանկալի է): Եթե ռեզյումեն ուղարկվում
է կոնկրետ աշխատատեղի համարապա որպես նպատակ նշվում է այդ աշ-
խատատեղի անվանումը կամ կոդըԵթե ունեք մի քանի տարբեր նպատակներ,
կարելի է կազմել 2-3 ձևի ռեզյումեներԱվելի լավ է ունենալ մի քանի տարբեր
ասպեկտների համար կազմված ռեզյումեներքան մեկ ընդհանուր ռեզյումե:
ՈրակավորումըՀամառոտ ներկայացվում է պոտենցիալ գործատուի հա-
մար ավելի նշանակալի ինֆորմացիա Ձեր մասնագիտական ունակություննե-
րիուժեղ կողմերի և ձեռքբերումների մասին:
· Աշխատանքային փորձըԹվարկվում է հակառակ հերթականությամբ
(սկզբում նշվում է վերջին աշխատատեղը): Սա ռեզյումեիթերևս ամե-
նակարևոր մասն էուր նկարագրվում է Ձեր աշխատանքային փորձը,
170
որպես կանոնվերջին տասը տարվա համար հետևյալ սխեմայով,
ինչպես նաև արտադրական պրակտիկան:
· Նշե°ք աշխատանքի անցնելու տարեթիվըկազմակերպության կամ
ընկերության անվանումըքաղաքըմարզը և Ձեր պաշտոնը:
· Նկարագրեք Ձեր պարտականությունները:
· Ընկերության անվանումը,
· Ընկերության գործունեության ուղղվածությունը,
· Աշխատանքային ժամանակահատվածը,
· Պարտականությունները,
· Մասնագիտական ունակություններն ու ձեռքբերումները:
Ձեր ձեռքբերումները նկարագրելիս օգտագործեք այնպիսի բայերինչպիսիք
են` <<զարգացրեցի….>>, <<խնայեցի….>>, <<ընդլայնեցի կամ կրճատեցի…>>:
ԿրթությունըՍկսեք ամենավերջին կրթական աստիճանիցՆշեք բուհի
կամ քոլեջի անվանումըվայրըստացած կոչումըմասնագիտացումըուսում-
նառության տարիներըԿարելի է ներառել նաև առաջադիմությունըՄիջնա-
կարգ դպրոցի հիշատակությունը պարտադիր չէ:
(Ինչքան շատ ժամանակ է անցել վերջին ուսումնական հաստատությունն
ավարտելուց հետոայնքան ավելի քիչ ուշադրություն պետք է գրավի այս փաս-
տը): Անհրաժեշտ է հիշատակել նաև լրացուցիչ կրթության մասինկուրսեր,
սեմինարներհատուկ դասընթացների մասնակցությունըատեստավորում,
տպագրված նյութերլիցենզիաներն ու վկայականները և այլն:
Լրացուցիչ ինֆորմացիաՕտար լեզուների և համակարգչի տիրապետելը
/նշել իմացության աստիճանը/, վարորդական իրավունք և զինվորական
գրքույկ ունենալըմասնագիտացված կազմակերպություններին անդամակցու-
թյունը և այլն (հոբբին նշել միայն այն դեպքումեթե այն սերտորեն կապված է
ցանկալի աշխատանքի հետ): Նշե°ք բոլոր մասնագիտական և ոչ մասնագիտա-
կան կազմակերպություններիակումբներին Ձեր անդամությունըև ներ-
գրավման տարեթվերըՆշե°ք նաև վերոնշյալ կազմակերպություններում Ձեր
զբաղեցրած պաշտոնները:

Աշխատանքային կենսագրականի տեսակները
1. ժամանակագրականԿենտրոնացած է աշխատանքային ստաժի վրա`
սկսելով ամենավերջին աշխատանքիցԳործատուի համար ավելի հեշտ է լի-
նում տեսնել ձեր աշխատանքային պատմությունը և կարիերայի առաջընթացը:
Այն գործում է կայուն աշխատանքային փորձ ունեցողների համար:

2.ՖունկցիոնալԿենտրոնացված է Ձեր փորձի և հմտությունների վրա:
Հաճախ օգտագործվում է ոլորտը փոխելու կամ աշխատանքային փորձի ընդ-
հատումների դեպքումՍա այն մարդկանց համար էովքեր իրենց հմտություն-
ները ձեռք են բերել ավելի շատ չգրանցված աշխատանքի միջոցովովքեր
հաճախ փոխում են աշխատանքընախկինում աշխատանք չունեցողների
համար:

3. ՀամակցվածԸնդգծում է հմտությունները և ապահովում աշխատան-
քային փորձի ժամանակագրությունըՍա այն մարդկանց համար էովքեր ու-
նեն հմտությունների աճմարդիկորոնք ուզում են գտնել նմանատիպ աշխա-
տանքինչպիսին ունեցել են:

4. ՆպատակայինԳրվում է կոնկրետ աշխատանքային պահանջներին
համապատասխանԿոնկրետ առնչություն ունի թափուր աշխատատեղի հետ:
Յուրաքանչյուր տիպի ինքնակենսագրություն կարելի է դարձնել նպատակային:

5.ԱռցանցԱյս տիպի ինքնակենսագրականները լրացվում են
առցանցումելնելով գործատուի պահանջած խնդիրներից:
172
Ինչի մասին չի կարելի գրել ռեզյումեում

· Ձեր ամբողջ աշխատանքային կենսագրությունը (իրականում պոտեն-
ցիալ գործատուին հետաքրքրում է Ձեր վերջին 3-5 աշխատատեղերը` 10 տա-
րուց ոչ ավելի ժամանակահատվածի համար),
· Ձեր ֆիզիկական տվյալները և առողջական վիճակը,
· Ձեր թույլ կողմերը,
· Աշխատանքից հեռանալու պատճառները,
· Երաշխավորող նամակները կամ անձանց անունների ցանկըորոնք
կարող են Ձեզ երաշխավորել (այս ցանկը պահեք առանձինքանի որ այն կա-
րող է պետք գալ հարցազրույցի ժամանակ):
Ինչպիսին պետք է լինի ռեզյումեն
Ռեզյումե կազմելիս անհրաժեշտ է հիշել և պահպանել հետևյալ սկզբունքները.
· ԿառուցվածքայնությունըՌեզյումեի ողջ ինֆորմացիան պետք է շարա-
դրվի որոշակի հերթականությամբ և համապատասխանի ընտրված ձևին:
· ԸնտրողականությունըԱռաջին հերթին ուշադիր կարդացեք այն ունա-
կություններն ու հմտություններըորոնք անհրաժեշտ են տվյալ աշխատատեղի
համար և ռեզյումեում նշեք Ձեր այն աշխատատեղերն ու հմտությունները,
որոնք առավելապես համապատասխանում են տվյալ աշխատատեղինև հնա-
րավորինս խուսափեք ոչ պետքական ինֆորմացիայից:
· ՕբյեկտիվությունըՁեր փորձն ու ունակությունները նկարագրելիս
եղեք հնարավորինս իրատես և օբյեկտիվՉէ՞ որ հետագայում Դուք պարտա-
վոր եք հիմնավորել այն ամենըինչ նշել եք ռեզյումեում,
· ՀակիրճությունըՌեզյումեի ծավալը չպետք է գերազանցի երկու էջը,
ուստի ինֆորմացիան շարադրեք հնարավորինս հակիրճշեշտը դնելով գոր-
ծատուի համար առավել կարևոր և նշանակալից հանգամանքների վրա:
173

Ուղեկից նամակ կազմելու սկզբունքները
Աշխատանքի որոնման գործընթացում պատշաճ ռեզյումե պատրաստե-
լուց հետո կարևոր տեղ է զբաղեցնում ճիշտ կազմված և ձևակերպված ուղեկից
նամակըորը հանդիսանում է աշխատաշուկայում աշխատատեղերի համար
մրցակցության մեջ ազդեցիկ գործոնԱյն ստացված հայտերի նախնական
քննարկման ժամանակ կգրավի պոտենցիալ գործատուի ուշադրությունը և
կնպաստի հարցազրույցի հրավիրմանը:
Ուղեկից նամակը ռեզյումեի ներածությունն էՈւղեկից նամակի նպա-
տակը Ձեր բնութագրի կարևորագույն բաժինների վրա գործատուի ուշադրու-
թյան հրավիրելն է ու բնութագրում տեղ չգտած այլ նշանակալի տեղեկատվու-
թյան տրամադրումըԱյն հնարավորություն է ընձեռում թեկնածուին պատաս-
խանել Ինչու՞ պետք է աշխատանքի վերցնել հենց իրեն հարցինորովհետև այն
բացահայտում է բոլոր հմտություններն ու ձեռք բերված փորձըորոնք սերտո-
րեն կապված են տվյալ թափուր տեղի հետ:

Վերջապես նախքան ուղեկից նամակն ուղարկելը ստուգեք հետևյալ հար-
ցերին համապատասխանությունը.
· Արդյո՞ք նամակը յուրօրինակ էև ոչ թե ՙմասսայական արտադրության՚
արդյունք:
· Արդյո՞ք նամակը ճիշտ հասցեատիրոջն է ուղղված:
· Արդյո՞ք նամակը կգրավի ընթերցողի ուշադրությունը:
· Արդյո՞ք ընտրված ֆորմատը գրավիչկոկիկ և ճիշտ կազմակերպված
տեսք ունի:
· Արդյո՞ք ստուգել եք ուղղագրությունն ու քերականությունը:
· Արդյո՞ք այն գրված է հակիրճ և չի գերազանցում մեկ էջը:
· Արդյո՞ք խուսափել եք ռեզյումեում ընդգրկված տեղեկատվության
կրկնողությունից:
· Արդյո՞ք նշել եք Ձեր ձեռքբերումները և ապագա նպատակները:
· Արդյո՞ք նամակը վստահությունև ոչ թե ամբարտավանություն է ար-
տահայտում:


Ինչպե՞ս պատրաստվել հարցազրույցին

Նախապատրաստվեք մինչև հարցազրույցի ներկայանալը : Տեղեկություն
հավաքեք այդ ընկերության մասինուսումնասիրելով ընկերության
կայքէջըինչպես նաև այն աշխատատեղի մասինորին հավակնում եք:
Հարցազրույցի ժամանակ հավանաբար կհարցնենթե ինչու՞ եք ցանկանում
այդ աշխատանքըԻնչպիսի՞ աշխատավարձ եք ակնկալում ստանալ սկզբ-
նական շրջանում:

Արտաքին տեսքըՁեր հագուստըհարդարանքըխոսակցության լեզուն և
մարմնի շարժուձևը ևս շատ ինֆորմացիա կարող են տալ Ձեր մասին:
Նույնիսկ եթե գիտեքոր ընկերությունում կրում են ամենօրյա հագուստ,
այնուամենայնիվներկայացե°ք պաշտոնական հագուստովԱյն ցույց է
տալիս Ձեր հարգանքը աշխատանքի նկատմամբ:

Եղեք քաղաքավարիՄի° մոռացեք ներկայանալ և ողջունել զրուցակցին,
ձեռք սեղմելՀարցազրույցից հետո հիշեք շնորհակալություն հայտնել:
Ճշտապահ եղեքԵթե Դուք իրոք ուզում եք ընդունվել այդ աշխատանքին,
ապա հարցազրույցի գնացեք 5-10 րոպե շուտՊատասխանատվության
զգացումն այն էինչի վրա ուշադրություն են դարձնում բոլոր գործատունե-
րըՀավաքեք Ձեր մտքերը մինչև հարցազրույցը:

ՆախապատրաստվեքՀարցազրույցի ներկայանալուց առաջ ստուգեք՝
բոլոր անհրաժեշտ փաստաթղթերը Ձեզ հետ վերցրել եքՁեզ հետ վերցրեք
ռեզյումեիդիպլոմների և երաշխավորական նամակների լրացուցիչ
օրինականերԴուք կդիտվեքորպես կազմակերպված անձնավորություն:
183

Հիշեքոր պետք է.

1. Հպարտանալ աշխատանքով:
Նշանակություն չունիթե ինչ գործով եք զբաղվումհարկավոր է այն
կատարել սիրովՊարտականությունն առանց սիրոմարդուն դարձնում է
դյուրագրգիռՀպարտացեք Ձեզնով և Ձեր հմտություններովՍակայն մի
թողեքոր հպարտությունը վերածվի մեծամտությանՀիշեքոր մրցունակ
լինելու համար միշտ էլ անհրաժեշտ է սովորել և ընդօրինակելՊատաս-
խանատվությունն առանց սիրոմարդուն դարձնում է անհարգալից:

2. Նախաձեռնող լինելՂեկավարներն իրոք նկատում են ակտիվ աշխա-
տողներինՄի° սպասեքոր Ձեզ հանձնարարություն տրվիինքներդ նա-
խաձեռնեք ինչ անելԵթե կարծում եքոր կարող եք որևէ գործընթաց բա-
րելավելապա մի զլացեք հայտնել այդ մասին Ձեր ղեկավարին:

3.Ստանձնել պատասխանատվությունԵղեք խիզախ Ձեր վրա կրելու այն
պատասխանատվությունըորը նախատեսված է Ձեր աշխատանքային պայ-
մանագրովՊատասխանատու եղեք Ձեր գործընկերոջ նկատմամբ:

4. Լսել և ուշադիր լինելՄի° գործեք որպես ամենագետընդունեք նոր
գաղափարներըԼսեք Ձեր ղեկավարին ու գործընկերներինև այդ դեպքում
նրանք նույնպես կցանականան լսել Ձեզ:

5. Ընդունել աշխատանքը որպես սովորելու գործընթաց:
Ամեն առավոտ մտածեքթե ինչ կարելի է այդ օրը սովորել աշխատան-
քումԴրսևորեք թիմային աշխատանքի կարողություններգրագիտություն,
և Դուք նոր հմտություններ ձեռք կբերեք կարճ ժամանակահատվածում:


Չգիտես ինչումեզանից շատերի մոտ ընդունված էոր խոսող
մարդն ավելի խելացի էՆշանակում էնա լիդեր էչէ որ ասելիք ունի և կարո-
ղանում է գրավել մարդկանց ուշադրությունըիսկ ինչո՞վ հպարտանա լսողը:
Այնոր շատ դեպքերում խոսելն իրոք անհրաժեշտ էհատկապես գեղեցիկ խո-
սելըանվիճելի էբայց լսելու կարողությունըպետք է միշտՀիշեքոր լսելն
ավելի դժվար էքան խոսելըԵթե ինչ-որ մեկը խոսում էշատ անգամ ես ու-
զում նրան ընդհատելեթե հանկարծ ինչ-որ բան ես հիշում կամ կարծում ես,
որ նա սխալ էԲայց լսել մինչև վերջանկախ ամեն ինչիցերբեմն շատ դժվար
էԵրբ մարդը խոսում էնա ինչ-որ ինֆորմացիա է հայտնում և եթե այդ ինֆոր-
մացիան ուրիշների համար օգտակար էդա գովելի էՍակայն ընդհանուր առ-
մամբհիշեքոր խոսող մարդը խոսելու ընթացքում ոչինչ չի սովորումնա
ասում է միայն այնինչ արդեն գիտիԻսկ լսո՞ղըԼսողը շատ բան կարող է սո-
վորելեթե նա ուղղակի հանգիստ լսիԲացի այդմարդիկ ավելի շատ սիրում
են խոսելքան լսելՀետևաբարորպեսզի այդ մարդիկ զգան իրենց կարևոր«
դուք պետք է լինեք լսողի դերումՄարդու համար ամենամեծ ոգևորություննե-
րից մեկն այն էերբ նրան ուշադիր լսում և հասկանում են:
Խոսելը շատ կարևոր էերբ դա արվում է տեղինՍակայն լսելըպետք է
միշտՈվ կարողանում է համբերատար լսել մարդկանց անկախ ամեն ինչից և
մտնել նրանց դրության մեջշատ բանի կարող է հասնել կյանքումԸնդհանրա-
պեսորքան հասարակ« կանոններ կանորոնք հասկանալով՝ մարդը իր կյան-
քում շատ բան կարող է փոխել:
Հարաբերություններ ստեղծելու և պահպանելու կարողությունը ամենա-
կարևորն է կյանքումՊետք է նաև սովորել լսելԼսելու՝ այսինք պատրաստ լի-
նել խորապես հասկանալու մեկ ուրիշի մոտեցումներըՓորձիր սկզբում հաս-
կանալապա հասկացվելՇփվելու կարողությունը ամենակարևորն է կյան-
քումԴու տարիներ ես կորցնում ինչպես կարդալ և գրելու տարիներ խոսել
սովորելու համարԲայց լսելու մասին ինչ կասեսՀավանաբար ոչճիշտ եմ:
Եթե դու նման ես մեծամասնությանըդու հավանաբար սկզբում ուզում ես
208
հասկացված լինելդու ուզում ես քո տեսակետը անց կացնելԱյդպես անելով
դու կարող ես խոսակցին ամբողջովին անտեսելձև անելովթե լսում ես ուն-
կնդրել միայն որոշակի ընտրովի հատվածների կամ ուշադիր կենտրոնանալ
միայն արտասանված բառերին և կորցնել իմաստը ամբողջությամբԻնչո՞ւ է
այդպես ստացվումՈրովհետև մարդկանց մեծամասնությունը լսում են պա-
տասխանելուայլ ոչ հասկանալու մտադրությամբԴու լսում ես ինքդ քեզ ասես
մտքումդ պատրաստում ես ինչ պետք է ասեսի՞նչ հարցերը պետք է տաս և
այլնԴու մաղում ես այն ամենըինչ լսել ես քո կյանքի ընթացքումքո կոորդի-
նատական համակարգովԴու ընտրում ես այնինչ ուզում ես լսելհամապա-
տասխանեցնելով քո ինքնակենսագրությանըՓորձիր լսել դիմացինին …
Ի լրումն ղեկավարի ու ենթակայի միջև տեղեկատվությանգոյություն
ունի նաև հաղորդակցություն ղեկավարի և նրա աշխատանքային խմբի միջև:
Աշխատանքային խմբի հետ կոմունիկացիաները հնարավորություն են ընձե-
ռում բարձրացնել խմբի գործողությունների արդյունավետությունըԱյս կոմու-
նիկացիաների նպատակը աշխատողների մեջ աշխատանքինրա արդյունքնե-
րի և փոխհատուցման նկատմամբ վստահության ձեռք բերումն է:
Քանի որ տեղեկատվության փոխանցմանը մասնակցում են խմբի բոլոր
անդամներըամեն մեկը հնարավորություն ունի խորհելու նոր խնդիրների և
առաջադրանքների մասինայն մասինթե ինչպես համատեղ աշխատել:
Ինչպես յուրաքանչյուրայնպես էլ միջանձնային կոմունիկացիաներում
կարող են հանդիպել արգելքներորոնցից են.

Þ ընկալմամբ պայմանավորված արգելքներ
Þ իմաստաբանակն արգելքներ
Þ անորակ հետադարձ կապ
Þ վատ ունկնդրում և այլն:

Մարդիկ միևնույն տեղեկատվությունը կարող են տարբեր կերպ մեկնա-
բանելընկալել այն յուրովիկախված փորձիցմասնագիտական գիտելիքնե-
րից ու նաև շահերիցՓորձի կամ նախապես ընկալված հասկացությունների
հետ հակասության մեջ մտնող տեղեկությունը հաճախ լրիվ մերժվում էորոշ
դեպքերում էլխեղաթյուրվում:
Բուն տեղեկատվության հանգամանքով պայմանավորվածառավել էականխոչընդոտը լեզվագործածության ներհակ լինելն էԽոսքային հաղորդակցումըարդյունավետ է և ընդհանրապես հնարավորեթե տեղեկությունները
փոխանակողների միջև առկա են որոշակի լեզվականհամապատասխանությունՀակառակ պարագայումպետք է հաշվի առնելտեղեկատվության շղթա-
յում լեզվական թյուրըմբռնումների անխուսափելիությունը:

Առավել դժվար է հաղթահարել շահերից բխող տեղեկատվական արգելք-
ներըՇատ հաճախ միջին և ստորին մակարդակի ղեկավարները ձգտում են
հաճոյանալ իրենց վերադասին և նրանց ներկայացնում են միայն այն տեղեկա-
տվությունըորոնք նրանք ակնկալում են ստանալՀետևապեսայդ երևույթը
տեղի է ունենումեթե կառավարման բարձր մակարդակի ղեկավարը նախընտ-
րում է ստանալ միայն դրական տեղեկություններ:

Մյուս արգելքն այն էոր հաճախ կառավարման միջին մակարդակի ղե-
կավարները ավելի շատ հակված են լսելուընկալելու կառավարման ավելի
բարձր մակարդակից ստացված տեղեկությունը և հաշվի չառնելու ստորին
օղակներից հաղորդվածըԴա բացառելու համարորպես կանոնվերադաս ղե-
կավարները պարտավոր ենօրինակպարբերաբար անցկացնել հարցաթեր-
թիկային հարցումներհանդիպելհաղորդակցվել սկզբնական օղակների աշ-
խատողների հետաշխատողների համար ապահովել առաջարկությունների
մշտապես ներկայացման հնարավորություն:

Հաջորդ արգելքները իմաստաբանական են:
Տեղեկության փոխանակման սիմվոլների ամբողջականությունը այս կամ
այն համակարգում կոչվում է տեղեկության լեզուԳործնականումտեղեկու-
թյան քանակական գնահատման համար կիրառվում են տեղեկության լեզվի
տարբեր միավորներնշաններբառերթվերև այլնԲուն տեղեկությունը
պետք է լինի ստույգ և պարզՔանի որ խոսքերըսիմվոլները կարող են տար-
բեր նշանակություն ունենալապա հաղորդողը պարտավոր է տեղեկությունը
ձևակերպել այնպեսոր ընկալումը առավելագույն չափով իմաստին համապա-
տասխան լինի:

Միջանձնային կոմունիկացիաների արդյունավետության խոչընդոտ է
նաև հետադարձ կապի բացակայությունըՀետադարձ կապն անհրաժեշտ էոր
ուղարկողը համոզվիթե հաղորդումը ընդունվել է անխաթար:

Գոյություն ունեն հետադարձ կապի հետևյալ ձևերըհարց տալառա-
ջարկել կրկնելու արտահայտված մտքերըմարդու ժեստերըև ձայներանգը
210
գնահատել լսելու ժամանակ ու պարզել ընկալման բնույթը և աստիճանըՀե-
տադարձ կապը կարելի է նաև հաստատել աշխատանքի առաջին արդյունքնե-
րի նկատմամաբ վերահսկողությամբՀետադարձ կապի արդյունավետ եղա-
նակ է <<բաց դռների>> քաղաքականությունը:
Ենթակաները պետք է զգանոր ղեկավարը պատրաստ է նրանց հետ
քննարկել ցանկացած հետաքրքրող հարց:
Կազմակերպություններում տարածված կոմունիկացիոն ձևերից են նաև
ոչ ձևական կոմունիկացիաները /շշուկների տարածումը/: Ընդ որումտեղեկու-
թյունը շշուկի ձևով շատ ավելի արագ է հաղորդվումքան պաշտոնական հա-
ղորդումների եղանակներով:
Թեպետ շշուկները ոչ ճիշտ տեղեկության համբավ են վայելումայնու-
ամենայնիվինչպես ցույց են տալիս հետազոտություններըոչ ձևական հաղոր-
դումների եղանակներով տարածված տեղեկությունները հաճախ կարող են լի-
նել ճշգրիտ և նպատակայինԴրանք կարող են հետապնդել կառավարչական
ապագա որոշումները աշխատանքային կոլեկտիվում փորձարկելու նպատակ:
Հաճախ շշուկերը ընդունվելիք որոշումների վերաբերյալ տեղեկությունների
անհարկի արտահոսքի հետևանք են:
Այսպիսովմիջանձնային կոմունիկացիաները կենսականորեն անհրա-
ժեշտ են ամբողջ կազմակերպության ներսում տեղեկատվության արդյունա-
վետ գործառությանկառավարման խնդիրնեիր հաջող լուծման համարՀենց
դա է հաստատում նշանավոր մենեջեր Յակոկալի կարծիքը. <<Երբ որևէ ղեկա-
վարի մասին խոսելիս ասում ենթե նա մարդկանց հետ լեզու չի գտնումապա
ես համարում եմ այդպիսի բնութագիրը սպանիչԱյդ մարդուն պարզապես
ոչնչացրեցիք`սա է իմ անփոփոխ կարծիքըԵթե նա չի կարողանում մարդկանց
հետ իր հաղորդակցումը կարգավորելուրեմն անհուսալի վիճակում էչէ՞ որ
հենց դրանում է կառավարման բուն էությունըՈչ թե շներիոչ թե կապիկների
հետ գործ ունիայլ մարդկանցմիայն ու միայն մարդկանց հետ>>:

ԴՔարնեգիի մշակած 12 կանոններըորոնց կատարումը հնարավորությունկտա հակել զրուցակցին սեփական տեսակետին.

Վեճի մեջ հաջողության հասնելու ճիշտ եղանակը վեճից խուսափելն է
Դրսևորեք հարգանք զրուցակցի կարծիքի նկատմամբերբեք մի ասեք,
որ նա ճիշտ չէ
Եթե դուք ճիշտ չեքխոստովանեք դա արագ և վճռական
Հենց սկզբում տրամադրվեք սիրալիր տոնի
Կարողացեք հասնել նրանոր զրուցակիցը հենց սկզբից ասի ձեզ`
<<այո>>
Թողեքոր հիմնականում խոսի ձեր զրուցակիցը
Թողեք զրուցակիցը կարծի , որ ձեր կողմից արտահայտած կարծիքնը
իրենն է
Միշտ ձգտեք անկեղծորեն նայել իրերին՝ ձեր զրուցակցի
տեսանկյունից
Համակրանքով վերաբերվեք ուրիշների մտքերին և ցանկություններին
Կոչ արեք ավելի ազնվաբարո շարժառիթների
Ներկայացրեք ձեր մտքերը տպավորիչ
Մարտահրավեր նետեք, կպեք հոգու նուրբ լարերին


Դիկտատո՞րթե՞ դեմոկրատ

Այս թեստն ամենևին էլ քաղաքական գործիչների համար չէինչպես
կարելի է ենթադրել վերնագրիցայլ նրանց համարովքեր ցանկանում են որո-
շել մարդկանց հետ իրենց շփման ոճը:
 Այս պնդումներից յուրաքանչյուրի <<այո>> պատասխանը գնահատեք 2միավորով: <<Ոչ>>-ը` 0 միավոր:

1. Դուք սիրու՞մ եք տեղյակ լինել բոլոր իրադարձություններինորոնք տեղի են
ունենում ձեր ծանոթների հետ:
2. Դուք զգուշավորությա՞մբ եք վերաբերվում նոր ծանոթներին և դժվա±ր եք մ-
տերմանում մարդկանց հետ:
3. Դուք հիշաչա՞ր եք և դժվարությա՞մբ եք դիմանում քննադատությանը:
4. Ավելի շուտ դուք կսկսեք խորհուրդներ տալքան խորհրդակցել ուրիշներիհետ:
5. Ձեզ համար հանգստության գրավականն ամեն ինչում կարգ ու կանոնը և
կարգապահությու՞նն է:
6. Դուք հաճախ եք զայրանումերբ ծանոթները պատմում են իրենց նվաճում-
ների մասին:
7. Նախապատվությունը տալիս եք մոխրադարչնագույն երանգներով հանդերձ-
ներին:
8.Սիրու՞մ եք վաղ արթնանալնույնիսկ հանգստյան օրերին:
9. Սիրու՞մ եք միայն այն կինոնկարներն ու հաղորդումներըորոնց մասին դրա-
կան արձագանք եք կարդացել կամ լսել:
10. Ձեզ բարկացնու՞մ են մարդիկովքեր հաշվի չեն առնում ձեր կարծիքը:
246
Ամփոփեք

16-20 միավոր
Դուք իսկական դիկտատոր եք՝ ուժեղինքնավստահիշխանության
ձգտող մարդՀավատարիմ ընկերներ ունեքբայց նրանց էլ կարող եք հեշտ ու
հանգիստ վիրավորել՝ անտեսելով կամ նվազեցնելով նրանց ընդունակություն-
ներն ու տաղանդը:

8-14 միավոր
Դուք առաջնորդ եք՝ ուժեղ և տիրական մարդԿարողանում եք մարդկանց
ներշնչել ըստ ձեզ միակ ճշմարիտ տեսակներըԱյդուհանդերձմիանգամայն
բարեհաճ եք նաև ուրիշ կարծիքների հանդեպառանձնապես՝ եթե դրանք ան-
ձամբ ձեզ են վերաբերում:

0-6 միավոր
Դուք դեմոկրատ եքԲազմաթիվ ընկերներ ունեքբոլորի հետ էլ հավա-
սար փոխհարաբերությունների մեջ եքՍակայն այդ փոխհարաբերությունները
որքան արագ առաջանումնույնքան արագ էլ քայքայվում ենԴուք սիրում եք
լսել բոլոր կողմերինիսկ հետո արդեն որոշում ընդունելՀաճախ մտերիմները


կշտամբում են ձեզ, որ անտարբեր եք իրենց ճակատագրի հանդեպ:

Комментариев нет:

Отправить комментарий